Dagen D

 
Gud. Den här dagen har gått så otroooligt långsamt. Kring 9 var jag i stallet imorse, kunde knappt sova inatt och gick som på nålar hela dagen ända tills hästen stod i transporten på väg hem efter en 4 timmars lång genomgång.
 
De började med att göra en hältutredning som visade att hon var halt på alla fyra (!). Hon har en inflammation i båda knälederna bak och i båda hovlederna fram. Sedan röntgades alla leder, men de såg iallafall fina ut. För att avlasta det onda, har hon gått och spänt sig - som lett till spänningarna jag känt i ryggen, bogen och lårmusklerna. Det här har hon alltså troligtvis gått med sedan i höstas. I dagsläget ber jag till Gud att hon svarar bra på behandlingen tills det är dags för återbesök..
 
Jag känner mig äcklad av mig själv och framförallt en sjuk skuld, att jag har tränat hårt när hon haft ont så länge. Att jag inte kollade upp det tidigare. För visst har jag tyckt att det varit något som varit fel, men inte gjort något åt det. Inte kollat något för att jag vänt mig till andra och rådfrågat för att jag inte litat på min egen känsla. Men hur ofta litar man egentligen på sin egen magkänsla? Nada. Noll. Zero. Aldrig. Trots att det är jag som känner min häst bäst och vet hur hon funkar.
 
Men jag känner mig iallafall otroligt lättad att det inte var något värre och jag är himla glad att de vi har kollat henne hos kom upp. De var otroligt skickliga, och hittade vart det satt i princip direkt efter böjprovet. Nu är det bara att hålla tummarna att det går åt rätt håll!
 
Älskade skruttan, än en gång förundras man över vilket järnpsyke och vilja hon har.
Även om det blir lite för mycket ibland..


Helen    |      |   

Vilken lättnad! Även om det blir en lång tid med behandling så finns iallafall möjligheten att hon blir bra igen :) Du ska inte skuldbelägga dig själv Ida, tänk att du är en erfarenhet rikare istället. Det här hästlivet bjuder på många prövningar och utmaningar, fullärd blir man aldrig, men vi gör så gott vi kan och kärnan i det hela är ju att vi vill hela tiden vill våra älskade pållar det bästa!

Helena Olofsson    |      |   

Första gången som jag la ut en kommentar här så namnet blev visst fel, det är jag som skrev det föregående också ;)

ida'    |      |    http://www.idatommila.blogg.se

Fin bild! och du har ett väldigt fint namn ;)

linn    |      |    http://linnsees.forme.se

vad fin bild! :D










Kom ihåg mig