Anmäld till årets första tävlingar

 
Då var jag anmäld till årets första tävlingar! Jag är så sjukt taggad på det att jag hade kunnat dansa runt hela världen. Som jag har längtat! Bada hästen dagen innan, putsa all utrustning, bestämma outfit, knoppa..
 
 
Ragge går 1m fredag och lördag. Tror det räcker för honom att bara gå två dagar, eftersom framhoppningarna tar rätt mycket på honom.. Han är ju så himla rädd för andra hästar, speciellt när det blir många och han känner sig trängd. Så 5 stora hästar som far runt och hoppar hit och dit i ett litet ridhus är ingen jättebra kombo, även om det har blivit mycket bättre jämfört med tidigare. Raggis går fortfarande avd B, så målen med honom den här tävlingen är bara stadiga, felfria rundor!
 
 
W går LB fredag, lördag och söndag veckan efter när det är ponnytävlingar. Målen med henne är samma som med Ragge - stadiga, felfria rundor. Jag ska hålla nervositeten och prestationsångesten så långt bort som möjligt och bara gå in och rida! Seda får vi se vad vinnarskallen säger när det väl gäller ;)











Kom ihåg mig