Sömnproblem

Mitt dölånga, dösköna lov är slut. Skolan drar igång imorgon och jag har världens sömnproblem. Legat klarvaken och stirrat på väggen i snart 2 timmar, behöver jag ens säga att jag börjar ge upp hoppet om att somna överhuvudtaget? Känns mindre bra att jag dessutom har planerat in ett joggingpass halv 7 imorgon, på det drar vi igång vårterminen med stalltjänst. Wish me luck, lär behöva det..
 
 
Jag är aspepp. Eller inte.. Motivationen är totalt körd i botten, och att det har stormat (orkanvarning!) konstant i 2 dagar gör det inte direkt bättre. Vart bättre idag än igår dock! Igår stormade det så hårt att det kändes som att taket skulle blåsa av, strömmen gick konstant och det gick varken att rida inne eller ute. Men Vision kändes iallafall mjuk och fin idag, och inte så överdrivet pigg som hon varit de senaste dagarna. Tills jag började rulla på små kryss.. Hallå ponny och full fart? Den lilla lydnaden vi skrapat fram var som bortblåst iallafall! Inte det enklaste när man är dvärgväxt och sitter på en stor, stark häst som drar järnet ;) Vet fortfarande inte riktigt hur jag ska agera när det blir så - jag vill ju ha kvar att hon tycker det är så roligt och suget, men hon måste ju ändå lyssna på mig? Anyways, efter ett jäkla tragglande så blev det okej ändå. Inte bra, men så bra som det kan bli just nu. Blir intressant att hoppa för Catarina igen, antingen lär hon slita av sig håret eller få en hjärtattack ;)











Kom ihåg mig