Om mig

 

Jag heter Ida Barsk, är 17 år och kommer från Kiruna. Jag fick min första ponny som 10-åring, och har sedan dess utvecklat ett brinnande intresse för hästar och ridsporten. Jag skulle beskriva mig själv som väldigt målmedveten och driven. Att utbilda hästar och utveckla min egen ridning har varit en stor drivkraft hos mig sedan en lång tid tillbaka, och redan vid 10-års ålder började jag drömma om att flytta söderut för att kunna satsa på ridsporten och hoppningen.

 

Hösten 2014 släppte jag tryggheten hemma med familj och vänner och flyttade 170 mil söderut för att förverkliga den drömmen. Idag bor jag i Kungsbacka, strax utanför härliga Göteborg! Här går jag som NIU elev på Sveriges Ridgymnasium med ambition att bli elitryttare och beridare. 

 

Jag tror starkt på att hårt arbete lönar sig, och i framtiden drömmer jag om Tyskland, stora mästerskap och landslag. Här delar jag med mig av tankar, träning och tävling, mål, med- och motgångar på vägen dit!












Kom ihåg mig