Mina hästar

VISION O *02, KWPN, E. INDORADO-LANCELOT
"Vision" är min nuvarande tävlingshäst och första storhäst, köptes från Danmark hösten 2014. Hon är en häst som kräver sin ryttare på många plan, men fantastisk när allt stämmer. Men även om det har varit mycket arbete och resan vi har gjort hittills har varit allt annat än enkel, så är det lika roligt att arbeta med henne varje dag. Hon är en fantastisk individ och jag ser fram emot att se hur långt vi kan ta oss i framtiden! I skrivande stund tävlar vi på 110-nivå, med sikte på 120 i slutet av året.
 
 

Mina föredetta hästar

 
ANNAGHMORE WILLOS *02, IRLÄNDSK IMPORT, OKÄND STAM
”Willow” fick jag vintern 2012, hon var då helt outbildad och en ganska svår ponny. En enmanshäst med mycket attityd, och var ganska reserverad. Jag fick jobba en del med att vinna hennes förtroende, men vi utvecklade också ett väldigt speciellt band på köpet. Hon hade en otrolig vilja och kapacitet, och det var även henne jag tog med mig till Kungsbacka för att vidareutveckla under gymnasiet. Tyvärr höll hon i slutändan inte för ridning, och avlivades vintern 2014. Vi hann tävla upp till LB hoppning.
 
 
ARBORS PUZZEL *98, IRLÄNDSK KORSNINGSPONNY, OKÄND STAM
"Puzzel” var min första ponny. Vi har gjort det mesta som går att göra i hästväg - härjat i skogen barbacka, ridit lite western och tävlat i hoppning och dressyr. En bättre första ponny hittar man nog inte! Vi tävlade upp till LA hoppning och LB dressyr. Jag hade honom i 5 år innan han såldes våren 2013. 
 


Mammiz    |      |   

<3 Tre superfina hästar <3 Puzzel med en speciell plats i hjärtat.. för alltid <3










Kom ihåg mig