Måndagen med stort M

Hej markarbets- och motivations-måndag! Efter att ha groomat åt Pontus på tävling från klockan 5 på morgonen till 10 på kvällen, var det lite svårt att dra igång igen 7 imorse. Men vilket markarbetspass Vision bjöd på! Hon utvecklas så mycket just nu. Idag fokuserade vi på samling, och jobbade med bakdelsvändningar, stora arbetspiruetter och serpentiner i förvänd galopp. För ett tag sedan hade hon inte styrkan att lösa de övningarna på ett bra sätt, men hon gjorde det riktigt bra idag!
 
 
Men fan, rent ut sagt, vad jag saknar varma trim-kvällar och gräsbanor! Längtar så mycket till sommar, lov och att bara behöva fokusera på hästarna och ridningen. Livets liv.
 
För övrigt så snubblade jag över DEN HÄR krönikan av Jenny Strömstedt. Om ni inte redan har läst den, så gör det. Visst fan kände jag mig lite träffad. Har tidigare nämnt att jag har haft ett par riktiga skit-veckor, och att "det är okej". Men vad har jag gjort åt det? Jag har låtit händelser och känslor som rört upp stjäla min energi. Grävt ner mig. Tyckt synd om mig själv. Vad fan löser jag på det? Hur mycket bättre mår jag av det? Nada, noll och ingenting. Snarare tvärtom. Och det, det är inte okej.
 
Visst fan blir jag avundsjuk när jag ser ambitiösa tjejer och killar som kliver in och gör det jag drömmer om att göra. Gör det jag så gärna vill göra att jag hade kunnat gå över lik för det. För att jag känner efter för mycket. För att jag låter motgångar påverka mig så mycket att jag blir mina motgångar. 
 
Och jag kan skylla på än det ena och än det andra. Men i slutändan så är det bara jag själv som bär den skulden, inget annat. Hädanefter ska inget få hindra mitt fokus och målmedvetenhet. Det är det enda som finns. Fokus och målmedvetenhet. End of story.
 
 


Mammiz    |      |   

Kul att Vision var fin idag <3
Bra artikel var det också.. ;)










Kom ihåg mig