Krigar mig fram

 

Ibland önskar jag bara att jag hade nära hem. Att kunna åka hem över en helg, andas och släppa allt för en stund. Helst igår. Jag är inne i någon down-period, eller vad man kan kalla det. Där det känns som att allt går fel, Vision är halt så vi kan inte träna, jag saknar mormor och känner mig typ som jordens ensammaste människa. Det är så jävla lätt att tappa bort sig själv när man umgås med så många människor dagligen, med starka personligheter och åsikter.

 

Why are you trying so hard to fit in, when you were born to stand out? 

 

 
Anyways, hej kompisar! Ganska precis efter att jag skrivit att "yes min häst är inte halt längre!" så gick hon omkull i hagen, och blev halt igen.. ha-ha. Så i måndags var vi ner till kliniken för att säkerställa att hon inte dragit sönder något. Troligtvis är det bara muskulärt, men hon äter metacam för att påskynda det hela och promeneras bara. Hon är vansinnigt pigg, och det är inte det enklaste att hålla henne i schack.. så just nu står hon bara i sjukhage halvdag, för att inte fläka sönder sig i hagen.
 
Eftersom jag inte har någon egen häst att rida fick jag låna lille Hugo här om dagen! Startade honom i en pay & jump, har aldrig suttit på hästen innan och så kliver vi in och nollar 100 och 110 med två bra rundor? Väldigt kul! Jag behöver ju rida mycket, på olika hästar i olika sammanhang.
 
Så det blir ingen semester för min del, även om min häst har det ;) De två närmsta veckorna kommer jag att rida 4-5 hästar nästan varje dag, hur kul? Utöver det ska jag banne mig träna ordentligt själv! Jag har gett mig fan på att ta mig själv och min ridning till en helt ny nivå. Det har alltid varit tanken, men skillnaden nu är att jag faktiskt har folk som vill hjälpa mig med det bakom mig. Det är en ny grej för mig. Jag har alltid gjort så mycket på egen hand, gått hem och analyserat, löst problem, tagit mig vidare. Jag har alltid haft ett stöd, mer eller mindre bollplank, men inte på det sättet. Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna det, men jag kunde inte vara mer tacksam.


Mammiz    |      |   

<3










Kom ihåg mig