Lazy Sunday


CONTINA Z | -08 | Contact vd Heffinck - A Lucky One
 
Upp halv 8 för att ha stalltjänst och skola till strax efter 4, sedan linda, promenera och göra färdigt Vision. Därefter hem, slänga på sig ridkläderna och gå till nästa stall 2 km bort, äta middagen på vägen och rida 4 hästar. Så har mina dagar sett ut, i princip! Nästa vecka kommer nästan se likadan ut, and I can't wait, på riktigt. 
 
Äntligen börjar saker falla på plats. Jag börjar hitta en ridning som kommer ta mig till nästa nivå mer och mer - även om det är en bra bit kvar att jobba på. Men skam den som ger sig! När vaderna värker vet man att man gjort något rätt iallafall ;) Jag är så himla glad över att ha fått möjligheten och förtroendet att få rida dessa fina hästar den här veckan! Det har både varit otroligt roligt och väldigt nyttigt. För att utvecklas och ta sig framåt är det timmar i sadeln som krävs, timmar som är svåra att få ihop när man bara rider en häst. Försöker suga i mig så mycket som möjligt och njuter av varenda sekund! Livets liv.
 
Idag hade jag däremot bara två hästar på schemat utöver stalltjänsten, så jag passade på att ta det lite lugnt och ha en night off. Smorde sadelgjordar, sadel och alla träns, tog en promenad och njöt av lite ensamtid. Efter att allt varit lite som rocky road så kändes det verkligen som balsam för själen! Tolka mig rätt, det är nice att bo ihop med flera härliga tjejer som delar samma hästintresse - men ibland så är det bara så himla skönt att kunna vara själv. Sometimes you need to step outside, get some air, and remind yourself of who you are and who you want to be. Och med det sagt så checkar jag ut for today.


Elin Berg    |      |    http://elcebe.blogg.se/

Fin häst!!










Kom ihåg mig