Tävlingsupplägg - let's kick it

 
De närmaste veckorna kommer bli intensiva, men grymma, på hästfronten! Jag får nästan dagligen frågor som "när ska du tävla nästa gång?", "vad ska du rida?" osv. Och om det är många som har rynkat på näsan när jag sedan berättat, haha! För att förtydliga skulle jag aldrig göra något jag själv inte tror på, jag är snarare den som kanske tar det lite för långsamt. Ni kan ta ett chillpill, för jag har nog mer koll på läget än ni tror, och jag tror stenhårt på upplägget jag satt upp.
 
V.20 - Halmstad, 110/110
V.21 - Pay and Jump, 110 ev 110/120
V.22 - Kungsbacka, 110
V.24 - Kungsbacka, 120 ev 110
V.25 - Göteborg Summer Tour, 110/120
 
Jag kommer göra en start i princip varje vecka, allt i förberedande syfte för det stora målet - Summer Tour. Här ska vi formtoppa. Eftersom det blir ett par intensiva veckor kommer denna vecka (19) vara den sista riktiga, hårda träningsveckan. Mellan starterna kommer jag inte pressa henne särskilt mycket utanför komfortzonen, utan bara fokusera på att bygga upp en bra känsla varje pass där vi jobbar med varanda som ett team och har roligt. 
 
Jag kommer också bara att rida en klass/dag, för att hon ska palla med. Analysera varje start - vad kunde jag gjort bättre och vad gjorde jag bra? - för att gå hem och träna på det i det vardagliga arbetet på ett avspänt och positivt sätt. Filma varje start och få feedback från mina tränare, bolla idéer och säkerställa att vi är i fas eller om jag borde ändra något i upplägget. För min egen del blir det stenhård kost och träning utöver ridningen! Inget ska lämnas åt slumpen.
 
Fokus med varje start kommer vara rutin och säkra, snygga rundor. Det ska kännas lätt, där jag hellre drar på mig tidsfel än slarvar med ridningen och jagar rosetter. Om det är 0 eller 8 fel på hinder kvittar, så länge känslan är bra - och är känslan bra, brukar oftast bommarna ligga kvar. Med ett grymt team bakom mig känner jag mig mer säker och målmedveten än någonsin på detta, let's kick it.











Kom ihåg mig