Att vilja lite för mycket

Tävling på Ale-Jennylund idag. Vilken pärla min häst har varit! Gått på transporten direkt och totalt okomplicerad. 

Annars då? Hon har varit sååå ridbar och hoppat super. Fick ett skitpet i första klassen, tog inte riktigt ut vägen så som jag hade planerat och fick plocka bort ett galoppsprång. Lite stark, men inte så farligt.

Andra klassen var hon S-U-P-E-R i grunden, så ridbar och blev inte stark någonstans. Vi kom tamigfan perfekt på varenda hinder! ... Tills vi kom till omhoppningen. Tävlingsdjävulen tog över mitt förnuft och jag la i en växel för mycket - och där rök den ridbarheten. Kunde inte svänga eller stanna för den delen, hon vart så sjuukt stark. Och jag vet ju hur jäkla känslig hon är på gasen, så får helt enkelt ta på mig det. När jag lyckades få henne till hinder hoppade hon i vilket fall super. Men usch vad arg jag är på mig själv, varför i hela helvetet höll jag inte planen?

Överlag en bra dag om vi stryker den sista omhoppningen - huvudsaken är att hon VILL hoppa på tävling. Revansch i Kungsbacka om två veckor..



Josefin Nilsson    |      |    http://josefinnnilsson.blogg.se/

Så himla fin häst! Lycka till på nästa tävling! :)










Kom ihåg mig