For the wounds that can't be repaired

 
 
Jag fick en rätt ordentlig smäll när jag ramlade av på ridprovet i Varberg, så efter det har min hjälm inte varit den säkraste direkt. Jag brukar i princip aldrig ramla av, det händer ungefär en gång var femte-sjätte månad? Men nu verkar jag ha haft en period när jag har suttit ovanligt löst i sadeln.. Det är väl bara tur att jag varje gång har landat på fötterna efter Varberg, haha!
 
Hur som helst så lovade mamma att köpa en ny hjälm åt mig om jag kom in! Och en hjälm är ju inget som man bara beställer sådär, man vill ju gärna prova den ordentligt för att se om man passar i den, om den är skön och så vidare. Komfort, bekvämlighet och stil, A och O för något man ska slita på varje dag. Så nu när vi har a couple of days off här i Västerås passade vi (läs: jag) på att åka och köpa en! Fanns huuuur mycket som helst, rena paradiset för mig som alltid måste beställa.
 
Har varit sugen på både en svart GPA Tone in Tone, en Charles Owen Ayr8 och en Samshield, men tyckte varken att GPAn eller den från Charles Owen passade mig särskilt bra eller var särskilt sköna. Samshielden var den skönaste hjälm jag någonsin provat, och tyckte den passade mig ganska bra! Dessutom är den ju grymt snygg, och jag kan glatt kasta min Uvex åt fanders utan dåligt samvete! Kan knappt vänta tills jag får använda den, hur löjligt är det inte? But I'm happy, sooo.. 











Kom ihåg mig