Smakat på Varbergs sand

Jag brukar i princip aldrig flyga av, det händer i princip en gång per halvår.. Vad är då oddsen för att jag ska flyga av just idag!? 
 
 
Jag fick börja med att göra fystestet och sedan intervjun, tyckte båda gick bra. Fystestet var väldigt lätt faktiskt, och jag tyckte jag gav rätt bra svar på intervjun också. Sedan hjälpte Viktor och Nelly mig att göra iordning Rico innan ridprovet, himla goa människor här måste jag säga. Alla har varit supertrevliga och härliga. Man kan ge andra positiv feedback utan att det är något konstigt.
 
Började iallafall att jogga igång honom lite lätt, såg till att han gick fram för skänkeln, lösgöra och checka av broms. Han var lite tittig, men tyckte ändå att han gick bättre idag än vad han gjorde igår. Han kändes väldigt grön och vinglig, och skulle nog behöva jobbas en del från marken.
 
Vi började med att trava över travbommar som han tyckte var superläskiga till en början.. Men sedan rullade det på bra. När vi sedan skulle hoppa på en linje gick han av stort, och det blev väldans vingligt ner till räcket, där det blev något kråksprång, jag tappade balansen och han for iväg och seriebockade tills jag for i backen..
 
Eh, ja. Satt upp igen och red vidare, och då måste jag säga att det flöt på bra. Han var ju väldigt tittig, vinglig och "unghästig", så var noga med att stödja honom och vara på honom mer. Tyckte att vi slutade väldigt bra, men jag har ingen aning om ifall jag kommer in eller inte, haha.
 
Nu är det bara och vänta på beskedet som skulle komma till veckan, men jag har iallafall gjort mitt bästa och jag är nöjd med min prestation. Även fast det innebar att åka ända från Kiruna för att tugga sand och få fingret stukat.. ;) Men någon måste ju bjuda på underhållningen, ellerhur?


Louise    |      |    http://nattstad.se/louisedressage

Hoppas du kommer in, alla ramlar vi ju av nån gång!

Svar: Haha ja, man kan ju alltid hoppas iallafall ;)
Ida Barsk










Kom ihåg mig