Making babysteps

 
 
 
Joggingpass på schemat för Vision idag. Min tanke var att jogga henne låg och rund, rulla på lite böjda spår, skolor och förvänd galopp - dock är det inte alltid det lättaste att jogga henne.. Särskilt inte om hon inte är på humör för det. Helst ska hon vara lite trött. Idag var en sådan dag.
 
Hon var lite spänd, springig och låtsades vara rädd för hörnen mot läktaren.. Försökte aktivera henne så mycket jag kunde utan att pressa henne för hårt, med tanke på att målet med passet. Hon lugnade dock ner sig relativt snart och jobbade på rätt bra. Vänstergaloppen släpper mer och mer för varje pass! För ett par månader sedan fick man kämpa bara med att få igenom ställningen, nu börjar hon faktiskt bli trevlig att rida i det varvet också. 
 
Making babysteps. Och min förbannade handställning. Måste verkligen fixa till den. Kunde inte valt en mer komplicerad sport va, ju mer jag lär mig desto mer inser jag att jag inte kan. Och det mest frustrerande är att man inte kan träna 10 timmar om dygnet - det närmaste träning jag ska göra just nu, är att hoppa i duschen och planka i sängen. Känns som ett bra och utvecklande val. Really.


saga    |      |    http://sagapaulsson.blogg.se

vision är så snygg! :D










Kom ihåg mig