Hej mitt vinterland

 
 
 
 
 
Igår var en hektisk dag. Med stalltjänst, julavslutning, ställa iordning allt åt Vision, broddning och packning. Säga hej då åt alla, lämna igen maskeradkläder och sedan direkt till flyget. Kvart i 11 landade jag hemma i Kiruna. Det är sådana kontraster. Från att gå på en stor flygplats med en take away-latte i handen och regn utanför fönstret, till att gå ut i snö och trängas på en flygplats lika liten som en enda gate på Landvetter.
 
Det är med lite blandade känslor jag är här igen. Sist jag var här var det för min mormors begravning. Tunga känslor hänger i luften, samtidigt som jag verkligen vill passa på att andas ut och hitta tillbaka lite. Jag vaknade med ett ryck klockan 7 imorse och bara "shit jag måste fodra hästarna", och fick tvinga mig själv att somna om för att jag faktiskt inte har något alls jag måste göra. Det tar nog ett tag innan jag kommer ner i varv, med tanke på att jag varje natt ligger och pratar i sömnen och tar arbetsuppgifter.. Alltid redo att jobba, ha-ha.
 
Har iallafall gått ut med hundarna en sväng, gjorde iordning en latte och kollade ikapp Jul med Ernst. Alltså Ernst.. det är verkligen höjden av myskänsla och avkoppling för mig. Men ändå känner jag mig. Så. Förbannat. Jävla. Stressad. Och jag längtar redan efter att få rida igång Queen V hemma på bästkusten 


Micaela    |      |   

Hej, hitta din blogg på nått vänster och såg att du har vart på praktik hos Pontus Hugosson. Tänkte också söka praktik där och undrar hur du gjorde för å få kontakt me han? :)

Svar: Jag kände honom sedan innan :)
Ida Barsk










Kom ihåg mig