Änglavakt

 
Älskade häst, jag har sån tur att hon fortfarande står i stallet idag. Igår hände det som inte får hända, men på något vis och vänster hade vi oddsen på vår sida.
 
Det har ju regnat en hel del här. Tänkte inte desto mer på det och skulle rida på en grusplan jag ridit på i alla år eftersom vi inte har någon ridbana här ute. Det har aldrig varit några problem eller dåligt, man tar ju vad man har och det har faktiskt varit rätt bra underlag. Skrittar på långa tyglar när Vision, från ingenstans, dyker rätt ner. Ena benet går rakt ner i marken, ända upp över knät. Alltså marken bara.. håller inte, det är som att vi trampar rätt ner i ett hål som inte finns.
 
Marken måste alltså har underminerats efter regnet? Så när jag rider där, är det som att marken bara öppnar sig. Tack gode gud att jag bara skrittade. Annars hade jag haft en häst med brutet ben som fått slaktats på plats. Det är ett rent jäkla mirakel att hon klarade sig så bra, utan minsta skråma.
 
Dessutom red jag Burga där innan Vision, utan att ha märkt av något. Tänk om jag hade travat eller galopperat? Då hade jag fan inte haft någon häst idag. Bara tanken får det att vända sig i magen på mig.. Ibland ska man bara ha en rejäl dos änglavakt. 


Sarah    |      |    http://CheerSarah.devote.se

Vilken tur att de gick så bra ändå :)










Kom ihåg mig