Jag väljer att vara lycklig

 
Det är något särskilt med sommarkvällar. Mamma, Peter och hundarna har rest bort, så jag är ensam kvar i stugan. Jag är en ensamvarg på många sätt och älskar ensamtiden, men jag hatar att känna mig ensam. Så ikväll har jag tänt massor med ljus, grillat till middag, kollat på Sommar med Ernst och bara suddat ut varenda spår av ensamhet. För mig är definitionen av mysiga sommarkvällar just tända ljus, grillat och Sommar med Ernst. Det är något med det som bara får mig att må så himla bra, och hade jag inte varit en sån jäkla badkruka så hade jag gått ner och badat i havet också.
 
I vilket fall så får det mig att fundera. Det är så viktigt att man hittar den där lilla vardagslyxen, som man kan unna sig åtminstone någon gång i veckan. Bara för att boosta sig själv med feelgood. Särskilt viktigt är det nog när man håller på med hästar, vi är så himla uppe i vad vi gör med våra hästar och att de har det bra att vi lätt glömmer bort oss själva. Någonstans måste vi pausa och hinna njuta. Jag hamnar väldigt lätt på repeat, rullar på med samma rutiner dag ut och dag in - utan att ens känna efter. Jag bara tuggar igenom vardagen. Jag mår bra, men jag är inte lycklig. 
 
Till hösten kommer jag att jobba väldigt mycket, och då tror jag att det är extra viktigt att man unnar sig att koppla av och vara lycklig några gånger i veckan. Och då menar jag inte att man ska ta en extra lång sovmorgon, utan att man rensar bort onödig dötid och gör något bra av det. Till hösten vill jag ta små saker som får mig att må väldigt bra, och lägga in det i vardagen. Är det något som du kan ändra på för att må bättre? Gör det. Jag vill ha the time of my life, och väljer från och med nu att vara lycklig.


saga    |      |    http://sagapaulsson.blogg.se

Så himla bra inlägg och jag håller med dig till 100%. Behöver också jobba mycket på just det där med att vara lycklig, och inte bara göra allt på automat. Du satte orden på plats!

Svar: Tack så mycket! :D
Ida Barsk










Kom ihåg mig