Två steg fram, ett steg tillbaka

 
 
 
Regnet hänger i luften och sommaren försvann lika snabbt som den kom här i Norrland. Men I don't mind, för då kan jag med gott samvete hänga inne hela dagen och glo på ridsport! Hästarna verkar i vilket fall också vara mer än nöjda med sin stora gräshage. Vision har gått på en liten vila, så hon ska heller inte göra så mycket mer än skrittas. 
 
Efter tre katastrofrundor på tävling så bestämade jag mig för att ta ett stort steg tillbaka. Gensvaret kom direkt, med nollor och bra rundor. Tanken var första att kliva upp ett snäpp igen till GST på Åby. Dock har Vision inte känts på den topp som hon brukar. Lite trött i kroppen. Hon gjorde det hon skulle, men det fanns ingen kvalité i det. Så jag valde att avanmäla och trappa ner henne istället, så får hon en lite tidigare vila och vi kan istället ladda om till andra tävlingar. Frustrerande, för jag såg verkligen fram emot den tävlingen. Men det kändes lönlöst att gå in och rida en bana på en stor arena som kräver en del tekniskt av henne när hon inte är på topp. Det är inte rätt mot varken hästen eller mig. Istället taggar vi om till Näset, Skellefteå och Timrå! Blir roligt att tävla lite på "hemmaplan" igen.
 
Men, nu ska jag och Peak ut och springa en sväng. Tro inte att jag får vila bara för att hästen gör det.. ;)











Kom ihåg mig