Inspo: Jens Fredricson

 
Jens Fredricson. Landslagsryttare med ett OS i ryggen, flertalet vinster och titlar. Han är en av Sveriges mest meriterade och erfarna hoppryttare, ändå känns det som att han står lite i skuggan för brorsan Peder. Och jag tycker bara att det är så himla synd.
 
För mig är han en av världens mest inspirerande ryttare. Han är så otroligt engagerad och passionerad i det han gör, och han brinner dessutom för att dela med sig av sin kunskap. Det är guld värt för oss ryttare, som varje dag kämpar för att bli bättre och strävar lite högre än genomsnittet. Han har en förmåga att skapa lite mer förståelse och alltid lära sig något nytt - trots att jag faktiskt inte har träffat honom.
 
Jag kan sitta och lyssna i timmar på de podcasts han är med i; Lisens och Ridsportpodden. Där pratar han genuint om hoppningen och vägen till toppen. Otroligt intressant att lyssna på; särskilt från hästryggen, på en timmes skrittur ;). Han känns som en otroligt jordnära person, och jag hade så gärna velat träffa honom någon gång! Jag avundas de som tränar för honom regelbundet och har honom som mentor. Vilken dröm. All heder till Jens fantastiska jobb och vilja att hjälpa oss yngre.
 
Missa inte hans blogg heller, som också den är väldigt intressant (de få gånger han uppdaterar)!


Sara Fryk    |      |    http://www.nouw.com/sarafryk

sv: Ja det är helt annat med storhäst! Är inte så mycket för ponny numera då den finaste ponnyn som funnits inte finns mer ju :(
Så nu är det storhäst för hela slanten, ingen återvändo :)

Josefine    |      |    http://wellwhynot.blogg.se

Hade ingen aning om det :o Fast inte så insatt i ridvärlden iof :)

Tuva    |      |    http://fattagaloppen.blogspot.se

han är otrolig!!










Kom ihåg mig