Moodswings-dagen från helvetet

 
 
Idag har varit en riktig såndär pissdag. Kände mig helt överkörd när jag vaknade och har haft moodswings från helvetet blandat med en smula ångest för allt plugg jag har. Plus att det har ösregnat och det kändes som att man skulle blåsa bort. En riktig jag-borde-sovit-bort-hela-dagen-dag. 
 
Däremot var Emilia förbi här och provade ett par hästar hos Sven, så det var ju roligt att träffa dom! Sedan var det hoppträning på schemat för min del. Vision var superladdad och studsade runt som en känguru. Men hon hoppade  förjävligt bra! Vi avslutade med en liten runda på 130-135, som fick 110 klasserna jag ska rida att kännas som en fis i rymden. Älskar att hon dessutom är flera decimeter över hindren.. Galenpannan, hon har så himla lätt för sig. Det känns knappt som att hon tar i. 
 
Sedan tömkörde jag Rea en sväng, som också var på bra humör och brallade iväg lite då och då. Men när hon fokuserade på rätt saker så skötte hon sig finfint! Pegass fick vila idag, annars hade jag nog varit ännu dödare än jag redan är. 
 
Nu ska jag dyka ner i ridhandboken tills jag somnar. Prov imorgon, och jag försöker intala mig själv att det är roligt att plugga ridlära, gångarter och lösgörande arbete. Men ridhandboken måste vara den torraste boken i världshistorien.. Om det är något som kan ta död på ens motivation till ridning, är det fan den.


Anonym    |      |   

Kul.wchoppning imorgon.la










Kom ihåg mig