Shut up and dance with me

 
Halloj! Det var ju ett tag sedan. Jag mer eller mindre dränks i plugg, och måndagsångesten var total när jag fick tre prov plus inlämningar på halsen idag. Kom igen.. Jag har inte tid att plugga. Vill utveckla min ridning, och hur fan ska pythagoras sats och nationella prov göra det? Motivationen till vanliga skolämnen är mer än körd i botten om jag säger så..
 
Men ridningen är jag mer än pepp på! Kommer tävla i princip varje vecka tills det är dags för att ta sommarlov och semester, och det känns så jävla bra. Vi är på g, Vision och jag. Bästa Sven tog sig tid att hjälpa oss i fredags (trots tävlingar och röd dag, alltså dagens ros!), och där fick vi ett bra kvitto på det. Vi lekte runt 110-120 utan några problem, trots att hon var lite studsig och spooky bitvis. Äntligen är det roligt igen! Innan jag lastar och åker hem till Norrland i juni ska jag ha en rad med bra, säkra rundor i ryggen. 110 känns lätt och som en självklarhet, och 120 väntar runt hörnet. Har ett upplägg för resten av tiden här i Kungsbacka som jag tror stenhårt på! Jag kan bara luta mig tillbaka och njuta av att andas och älska det här hästlivet. Nu är det fan min tur.











Kom ihåg mig