The roads are always open



Alltså, från sol och värme till att det känns som att det aldrig ska sluta regna - vad är det här, Kungsbacka?

Hur som helst var det NIU träning på schemat idag. Fokus idag var att länga och korta galoppen, i en trekombination. Det var både nyttigt och roligt, och fungerade väldigt mycket bättre för Vision och mig än förväntat! Plötsligt känns det som att inget är särskilt svårt längre. Hon var dock lite motvillig till arbetet i början, men det släppte när vi började jobba med bommar och hinder. Tror det har lite att göra med att hon är påväg att börja brunsta/brunstar, så spooky som hon varit de senaste passen. I vilket fall hoppade hon väldigt bra!

Regnet öste ner och det började åska lite också, så kvällspromenaden fick vara idag. Var bara ner och gav henne sin kvällsmat och fyllde på vattnet. Blev däremot ingen vila för mig! Krigade mig ut i regnet och sprang intervaller och körde styrketräning, mitt i ett villaområde. Om någon såg mig måste de ju trott att jag var dum i huvet, där jag körde mina övningar. Kändes väldigt gött i vilket fall! Kampen om 120 debuten has begun 











Kom ihåg mig