Träna hela dagarna, plugga hela nätterna

 
Hallå pepl, med vänliga hälsningar hon-som-är-dränkt-i-plugg-och-måsten. Sitter vaken hela nätterna och går igenom plugg, för att jag har så förbannat mycket att göra hela dagarna och dygnet har alldeles för få timmar. Vet inte när senast jag sov 7 timmar i sträck.. Bra uppladdning för tävlingarna. Not. Just nu vill jag bara släppa allt som inte har med hästarna att göra, och ha full fokus på tävlingarna, uppladdning och hela den mentala biten. Jag har ju som sagt haft lite problem med prestationsångest, och just nu är jag väl inte superstark i min självkänsla och mitt självförtroende. Hoppar mellan att "ja men vafan, 120 rider vi i sömnen!" och "jag kan inte ens rida en 1 meters bana bra".
 
Jag vill kunna fokusera på min ridning, träning och den mentala träningen. Stärka mig så mycket jag bara kan på alla plan. Men det går ju fan inte ihop med alla inlämningar och uppgifter vi har. Det jobbiga med gymnasiet jämfört med högstadiet, är att betygen vi får i kurserna inte går att påverka. Du får en chans, over and out. Jätteroligt när man vill fokusera på att bli en bättre ryttare, inte någon expert på ekosystem och jordtyper..
 
Men! Vi åker till frickin' Halmstad på torsdag och fredag. Så från och med nu kommer jag ha full fokus på det och skita i allt vad inlämningar och plugg heter. Vision känns fräsch, lydig. Hon hoppar väldigt bra just nu, är positiv och bjuder till, samtidigt som jag kommer till bättre ridning. Vi är så redo för detta, nu ska bara mitt huvud hålla ihop allt också. Men känner mig trygg och säker inför starterna. Det känns bra, helt enkelt. Det blir gött.











Kom ihåg mig