Två hästar ridna, check


God morgon! Klockan ringde redan kl 6 imorse för min del, gissa om jag mer än gärna sovit någon timme till.. Lite halvt död efter träningspasset igår. Hann iallafall med ett markarbetespass på Vision och lite hoppning på Pegass!
 
Vision gick bra. Hon var lite motvillig i början, gick emot skänkeln och var inte lika känslig som jag vill ha henne. Men efter att ha galopperat henne ett tag så släppte det och hon blev mer "normal". Fin var hon iallafall! Dessutom orkade hon hålla förvänd galopp efter en bakdelsvändning, och väntade tills jag bad henne byta utan att studsa iväg. 
 
Pegass var la lite sådär. Jag hjälper Linda och ska rida honom ett par veckor framåt, eftersom hon skadat sig. Och över kom vi ju, men det var svårt att hitta någon ridning och flyt. Han har ingen ärlig framåtbjudning och taxerar inte in hindren själv, samtidigt som jag ska hålla koll på allt annat han hittar på där emellan. Nåja, skönt att ha båda hästarna färdiga för dagen i vilket fall! 
 
Ikväll är det plugg och träning på schemat, ska kötta intervaller och styrke igen plus plugga till ett prov jag har på fredag. Ska dessutom försöka ta mig till banken också. Fan vad jag känner mig på g nu!











Kom ihåg mig