Are your excuses more important than your dreams?

 
Igår spenderade jag eftermiddagen på kliniken. Jag bokade ju in en vanlig rutinkontroll av Vision förra veckan, men lägligt nog så blev hon svullen i ett bakben precis innan veterinärbesöket. Vi gick igenom ben, rygg och även tänder eftersom hon har en ganska illa sittande tand som man måste hålla koll på. Men hon dansade igenom hela kontrollen utan anmärkningar! Vi filade lite på tänderna, men annars såg allt bra ut. Svullnaden var troligtvis inget annat än just att hon råkat smälla i något i boxen när hon rullat, och att hon fått ett "blåmärke". Men det var i vilket fall som helst väldigt skönt att kolla upp det :)
 
Det är fortfarande lite lite svullet, men idag har jag kunnat ha med henne på NIUn och rida ett enklare pass. Inte det lättaste, när Vision stått i två dagar vill jag lova.. Men jag tyckte att hon samlade sig bra. I slutet hade vi iallafall koll på alla ben och hon låg inte på som ett ånglok ;)
 
Men jag har varit fruktansvärt trött idag. Har precis lämnat in ett prov jag suttit med i nästan två timmar, och mitt huvud känns segare än någonsin. Dessutom har jag ytterligare tre inlämningar jag tänkte göra färdigt idag.. Så en snabb springtur, sedan hugger jag skolboken igen! Hoj!


Ellen    |      |    http://ellenshorselife.blogg.se/

Skönt att det gick bra :D!










Kom ihåg mig