Friday the 13th

Fredag den trettonde, och jag fortsätter dyka ner i skolböckerna. Måste jag ens nämna hur skönt det är att bocka av uppgift efter uppgift? Så skönt att jag till och med kan tycka att politiska ideologier och hur dagens riksdag ställer sig till dessa är intressant, ha-ha.
 
Utöver pluggandet ska jag hinna hämta ut ett paket och göra iordning inför tävlingarna imorgon. Nosgrimman på mitt PS-träns gick ju sönder för någon vecka sedan, och jag har äntligen fått en ny! Så tränset ska sättas ihop, sedan ska allt putsas och tvättas.
 
Image and video hosting by TinyPic 
 
Vision hoppades hos Sven igår. Förra veckan spelade vi inte alls i samma team, och jag övervägde nästan att stryka tävlingen i helgen. Efter det fick hon en liten mikropaus, hon fick gå utan några större krav och vila en del (främst eftersom hon blev svullen i bakbenet). Jag bytte även nosgrimma på henne, hon gick väldigt bra på den dubbla nosgrimman till en början - men nu när jag har "ridit in" den lite mer och utvecklat markarbetet ännu mer, så tror jag att den blev för skarp. 
 
Men igår levererade hon! Hindren kom snabbt på ganska svåra distanser, men hon bara sökte nya hinder och väntade på instruktionen. Annars blir hon gärna lite "kan bäst själv" och brassar iväg i 190 km/h, särskilt på snabba banor. Är så nöjd med henne! Jag själv måste våga rida mer ur sväng, och hinna bli färdig i handen. Det var ett plank som stod ur sväng från kortsidan som jag inte fick till, trots att jag vet hur jag måste göra. Bli färdig i handen redan innan svängen, och bara vänta.
 
Idag ska hon gå ett enklare joggingpass, med lite kontroll och lösgjordhet. Sedan kan jag nog faktiskt sätta punkt för den här veckans måsten, och bara fokusera på att ha riktigt roligt den här helgen!


Mammiz    |      |   

<3










Kom ihåg mig