Måndagsångest deluxe

Måndag, ny vecka och framförallt tillbaka till skolan. Jag började med att försova mig, såklart.. Toppen start efter lovet, verkligen! Jag har varit såååå trött, har haft huvudvärk i princip hela dagen och tiden har bara gått så fruktansvärt långsamt. Måndagsångest deluxe. Att sätta sig och glo på en nästan 1,5 timmes historiegenomgång var i princip mission impossible..
 

Tog iallafall en tur förbi både Hööks och Börjes idag. Köpte med mig ett longeringssystem, foder och lite andra bra-att-ha saker. Vision ser nämligen longeringen som något svinkul där man bara kan go bananas med mig hängandes i andra änden, därför har jag inte longerat henne så himla mycket. Däremot tycker jag att det är ett bra komplement till den vanliga träningen under de lite lugnare veckorna, och jag jobbar gärna mina hästar från marken. Förutsatt att de faktiskt jobbar.. Vanliga inspänningar blir hon bara spänd och springig av, så detta tror jag blir bra!
 
Vi hade NIU lektion idag också. Snacka om att sätta Vision på prov, med galoppbommar i hela ridhuset.. ;) Men hon skötte sig verkligen jättebra! Reglerbar både framåt och bakåt, mjuk, trevlig och bara allmänt tillfreds. Det kändes som ett bra kvitto på arbetet jag gjort de senaste veckorna! Äntligen börjar det falla på plats. Fortsätter vi trimma på det här sättet tror jag att det kan bli väldigt bra. Dock måste jag fortfarande träna väldigt mycket själv på att inte bli spänd i handen när jag tar en förhållning, utan bibehålla en mjuk ridning.. Att något så enkelt kan vara så jävla svårt? Men nu är vi iallafall på rätt spår, och det är huvudsaken!











Kom ihåg mig