Debut på terrängbanan

Idag har vi gjort debut på terrängbanan! Jag kan ju inte göra praktik hos en fälttävlansryttare och inte hoppa ett enda terränghinder, eller hur? Varken jag eller Vision har gjort det tidigare, så vi var verkligen helt out in the blue. Det var mer skillnad från banhoppningen än vad jag faktiskt trodde! Men vi hade väldigt roligt och Vision var så himla duktig. 
Även om jag nog inte skulle tänka mig att tävla i fälttävlan, så tränar jag det gärna fler gånger som variation. Främst för att kunna göra något som Vision tycker är superkul, samtidigt som det gynnar oss i hoppningen. Jag tror att vi har en hel del att lära från hur fälttävlansryttarna tränar sina hästar - de om några är ju experter på hållbarhet och uthållighet.
 
På kvällen åkte vi till Pay & Jumpen på Kungsbacka Ridklubb med 5 hästar. Jag hoppade Mini, fyraåringen, en runda. Hade ett nedslag som jag får ta på mig själv, hamnade på innerspår och fick lite trångt till ett räcke. Annars lyckades vi styra ihop det rätt bra! Hon är ju helt ny för mig, och är raka motsatsen till Vision. Men jag är så glad över att jag fått förtroendet att rida och hoppa henne en del, för vilken härlig häst alltså!


Mammiz    |      |   

<3










Kom ihåg mig