Så som i himlen

 

Trimma, trimma, trimma. Det verkligen kryper i mig efter att göra om våra svagheter till styrkor! Igår tog jag ut Vision på travbanan. I uppvärmningen fokuserade jag på att få henne lösgjord och lyhörd för hjälperna. Sedan ville jag att hon skulle vinkla in bakbenen mer och sätta mer tryck i gångarterna. Mycket övergångar och tempoväxlingar - som hon svarade väldigt bra på! Hon fick kämpa, men det blev bra. Idag ska hon skrittas ut på asfalt, jag ska fokusera på min sits och hon ska vara loss i sidorna. Vila kan vi göra i graven.. 
 
 
Från det ena till det andra, denna hittade jag i skolan idag! Ett reportage som Häst & Ryttare gjorde om ryttarföreningen jag var med i för ett par år sedan. Snacka om nostalgitripp? Det var här allt började, med min första ponny. I en liten by utanför Kiruna. Ute i skogen, bland tonvis med snö och 30 minusgrader. Det var där Ida, 10 år, började drömma om att jobba i hästbranschen och bli elitryttare. Att jag idag, 7 år senare, har flyttat 170 mil söderut för att faktiskt uppfylla den drömmen är ganska sjukt. Att jag idag bor och jobbar hos en av Sveriges bästa hästföretagare - nyp mig i armen, någon?
 
Jag vet att jag tjatar om det all the time, men jag är så sjukt tacksam över att få möjligheten att göra det här.
 
Anyways, senare ikväll är det lite jobb på olika håll som står på schemat för min del. Dessutom kommer Linéa och gör mig sällskap! Middagsdejt och idolkväll är planen, jag har saknat henne och en girlsnight är nog mer än välbehövligt. 











Kom ihåg mig