Känns det bekvämt går det för sakta

 
Idag var det galoppbommar på schemat för oss. Tre bommar längs långsidan som vi skulle variera på 4-5 galoppsprång. Att något så enkelt kan vara så jäkla svårt? Vision var superpigg efter att hon vilade igår, och jag hann inte riktigt rida fram som jag ville - så det fick bära eller brista!
 
 
Jag är lite besviken på min egen ridning idag. Ungefär som att äta en icke-kladdig kladdkaka, när man vet att den kladdiga är så mycket godare. Det blev bra, men inte så bra som det kan bli. Lite mer effektivitet och följsamhet sökes! 
Men jag är väldigt glad och nöjd över hur lugnt och fint Vision går på bommar nu. För ett halvår sedan skulle vi ha skenat igenom den här övningen, utan att ha uppnått något annat än jävlar vad mycket jobb jag har framför mig-känslan. Idag kunde vi rida 5 lugna och jämna språng utan problem, och vi fick till 4 lite obalanserade galoppsprång också. Dina svagheter blir dina styrkor, och dina styrkor blir dina svagheter. 
 
Nu får jag helt enkelt börja träna på att länga galoppsprången istället, utan att hon blir som en ballong man släpper ut luften ifrån. Det är rätt trevligt att "fin-rida" på ett extra galoppsprång, men det vinner man ju heller inga tävlingar på.
 
Antalet galoppsprång är i slutändan vad som skiljer en felfri, trevlig runda från en spektakulär blågul rosett..











Kom ihåg mig