Ny vecka med nya mål

 
Sovmorgon var det, ja.. Vaknade vid 7 och fick snarare tvinga mig själv att somna om till halv 9. Ändå känner jag mig sliten och trött? Måndagseffekten eller vad? Så sjukt omotiverad till allt, vill bara dra täcket över huvudet och ligga kvar i sängen. Men det är ju ändå en ny vecka med nya mål, right?
 
Måndag: Lätt jogging i backar (grus) - Skritt/trav, ca 30 min.
Tisdag: Tempoträning för Amanda (travbana).
Onsdag: Promenad 40 min (asfalt) - Vila.
Torsdag: NIU (ridhus) - Skritta av utomhus (grus).
Fredag: Jogging (travbana) - Lösgörande, låg rund form med avlastad rygg.
Lördag: Skritt 40 min, roadwork (asfalt) - Lösgörande, låg rund form. Aktiv vila.
Söndag: Jogging (KRK) - Lösgörande, avslappnat tänja på komfortzonen.
 
Så här kommer Visions vecka se ut, hon går in på en "vilovecka" i vårt träningsschema med fokus på mycket lösgjordhet och låg, rund form. Nu har hon gått på ordentligt de senaste veckorna, och syftet med detta är alltså att hon, aktivt, ska hinna återhämta sig. Mycket varierande underlag, och det ska hela tiden kännas enkelt. Har lagt otroligt mycket tid på att fundera kring vårt nya träningsupplägg, med hållbarhet och utveckling i fokus! Ska bli roligt att se hur hon fungerar på det i höst, eftersom det skiljer sig en del från vad vi gjorde förut.
 
Next up - ut och rida, är det någon som kan få mig på humör så är det min stjärna ute i stallet!











Kom ihåg mig