Steget mot ett bättre liv

Nu har jag bott hemifrån och "levt studentliv" med ett gäng brudar i ett år. Tro mig, det är sjukt svårt att äta rätt och hålla träningsrutiner! Jag menar, det är klart att man vill hänga med alla till Donken och ha filmkväll med godis och chips. Att käka skräpmat är ju inte bara gott, det är ju en social grej också. Klart man vill beställa pizza ihop med alla andra? Och vem vill egentligen lämna gänget för att gå ut och springa när man har som roligast?
 
 
Men jag är fan så less på det nu. Jag är supernoga med hästens träning och foder - men vad gör jag med mig själv? Ridsport hör inte ihop med godis och Donken, så är det bara. Jag vet att jag blir sjukt slö av det, och jag vet att det gör att jag presterar så mycket sämre. Hur mycket bättre kan jag prestera om jag tar lika bra hand om mig själv, som jag tar hand om min häst? Jag vill inte vara den som misslyckas, för att jag hellre ville äta skit som får mig att må skit och prestera skit.. 
 
 
Så, nu stryper jag allt. Godis, skräpmat, nudlar och yadayada.. Allt. Istället för att handla sockrad yoghurt köpte jag naturell kvarg, bytte ut flingorna mot nötter och bär och laddade upp med massor med sallad och frukt. Varje dag ska jag försöka gå ut och springa eller powerwalka, varvat med cardio. Det kommer säkert vara pissjobbigt, men samtidigt kommer jag ju må så mycket bättre av det i slutändan. Lyckas jag hålla detta minst en månad framöver förtjänar jag fasen något dyrt och onödigt till hästgarderoben ;) 
Det första steget mot ett bättre liv, och bättre ridning - nu kör vi!











Kom ihåg mig